GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI BÖLÜMÜ

  • Güncel başlık bulunamadı.
  • Güncel başlık bulunamadı.
  • Güncel başlık bulunamadı.

Görsel İletişim Tasarımı



Merhaba,

Çok yönlü iletişim kanallarının etkin kullanımını içeren tanıtım etkinliği, gerek kamu kuruluşları, gerek sivil toplum örgütleri, gerekse şirketler için hayati önem taşımaktadır. Bütçelerde tanıtım kalemine ayrılan payın günden güne arttığına tanık oluyoruz. Çünkü günümüzde bir fikir, bir hizmet ya da bir ürünü meydana getirmek kadar, onun bilinirliğini sağlamak da öncelikli zorunluluklardan biri haline gelmiştir. Görsel İletişim Tasarımcısı hedef kitleyi saptamak, yeni iletişim kanalları keşfetmek, yeni anlatım dilleri oluşturmak, bunları kurumsal kimliğin tutarlı bütünlüğü içinde etkili bir biçimde kullanmak konusunda aktif rol üstlenir. Görsel İletişim Tasarımcısı, kurum ve kuruluşların zihnindeki imgesini etkili ve kalıcı şekilde oluşturmakla yükümlüdür. Bu açıdan, etkileyici ve vurucu olmak kadar, uzun vadeli hedefler doğrultusunda mesajı derinlemesine ve doyurucu bir biçimde şekillendirmek de önem taşımaktadır.

İzmir Ekonomi Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, enformasyon çağının sunduğu olanakların farkında olan, görsel anlatım ve iletişim yeteneği gelişmiş, uygulama sürecinde karşılaştığı zorlukları entelektüel birikimiyle aşabilen, yaratıcı Görsel İletişim Tasarımcıları yetiştirmeyi hedeflemektedir. Ulusal ve uluslararası düzeyde giderek büyüyen ticaret hacmi, piyasaya yönelik etkili tanıtım ihtiyacını günden güne artırmakta, Görsel İletişim Tasarımcıları için giderek genişleyen iş alanları oluşturmaktadır. Bu ihtiyacı karşılayabilmek amacıyla kurulan Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, eğitim programında illüstrasyon, tipografi, fotoğraf, bilgisayar grafikleri, video üretimi, ambalaj tasarımı konularında öğretim üyelerinin uzmanlaşmış bilgisine başvururken, öğrenciyi kendi potansiyellerini keşfedip, yaratıcılığını geliştirebileceği uygulamalı ve kolektif bir çalışma sürecinin içine dahil eder. Ayrıca iletişim araçları ve insan arasındaki ilişkinin teorik temelleriyle ilgili sahip olduğu birikim, iletişim kanallarını etkili bir biçimde kullanma, yalın ve çarpıcı bir anlatım dili oluşturabilme konusunda kendisine rehberlik edecektir.

Türkiye'de son yıllarda reklamcılık ve kitle iletişim sektörlerinin gelişmesi ve yaygınlaşması ile bu alanlarda görsel iletişim diline hakim profesyonellere gereksinim duyulmaktadır. Bu nedenle bu programda hedeflenen markalaşma çabası içerisinde olan ve tasarım ve modadan beslenen tüketici pazarına yönelik görsel kimlik oluşumunu sağlamak, buna bağlı olarak kitle iletişim ve reklamcılık sektörüne yönelik grafik uygulamalarda yer alabilecek profesyoneller yetiştirmek ve bu alanlarda üniversite-sanayi işbirliği çerçevesinde ortak projeler üretmektir.

Bunlara ek olarak, giderek gelişen dijital ortamda iletişim konusunda uzmanlaşan öğrenciler web tasarımı, video ve film teknolojisi, 3 boyutlu görselleştirme ve animasyon, ses ve hareketli görüntü ile tasarım, interaktif informasyon tasarımı gibi alanlarda da çalışabilirler.

Yrd. Doç. Dr. Fulya ERTEM BAŞKAYA
Görsel İletişim Tasarımı Bölüm Başkanı

FADFvideo from IUE Visual Communication Design on Vimeo.

 

 

Görsel İletişim Tasarım Sergisi - Visual Communication Design Exhibition Medium from IUE Visual Communication Design on Vimeo.

 


HABERLER

  • Frascara ve Noël Çalıştayı / Kullanıcı odaklı ve kullanıcı ile tasarlamak
    12 MAYIS 2014

    5 ve 9 Mayıs tarihleri arasında Görsel İletişim Tasarımı bölümü olarak Profesör Emeritus Jorge D. Frascara ile iş ve hayat partneri Dr. Fabiola Guillermina Noël’i onurla ağırladık. İkili Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi’nde ’Kullanıcı için ve kullanıcı ile tasarlamak: Ekolojik düşüncenin gücü’ adlı bir çalıştay yürüttü.

  • "Mr. Sülo" Animasyon Projesinin Gala ve Sergisi
    23 MART 2014

    Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi öğrencilerinin, bölümümüz "Video Post Prodüksiyon" seçmeli dersi kapsamında yaptıkları disiplenler arası animasyon projesi "Mr. Sülo" nun gala gösterimi yapıldı. Bir hafta boyunca devam edecek gösterim boyunca projenin sürecine dair bir sergi de yer alıyor.