GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

 

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

 

 

FFD 102 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sanat ve Tasarım Stüdyosu 2
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 102
Bahar
1
8
5
8

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı
Dersin Amacı FFD101 kapsamında tanıtılan ana kavramların farklı tasarım disiplinlerinde uygulanabilmesi için gereken becerileri kazandırmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, sanat ve tasarıma yönelik temel kavramları farklı alanlarda uygulayabilecektir.
  • Öğrenci, bir tasarım ürününün ana yapı sistemini planlayabilecektir.
  • Öğrenci, tasarlanan ürünün kullanıcı ve işlev ile olan ilişkisini belirleyebilecektir.
  • Öğrenci, insan ölçeğini göz önüne alarak bir ürünü farklı ölçeklerde tasarlayabilecektir.
  • Öğrenci, tasarımın sanatsal ve bilimsel yönlerini mesleki gereklilikler çerçevesinde ürüne aktarabilecektir.
  • Öğrenci, tasarım ürünlerini çevre ile ilişkilendirebilecektir.
  • Öğrenci, tasarım süreci sonunda elde edilen ürünü sunabilecektir
Tanımı Bu ders, bir kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulayabilmek için gereken bilgi ve becerilerin geliştirilmesini artırmaya yönelik, temel tasarım ilkelerinin farkli tasarım pratikleri dahilinde karşılaştırılarak aktarıldığı, “yaparken öğrenme” yöntemi ile yürütülen bir derstir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Triadic Ballet sahnelerinin analizi. FFD101 dersi konularının Triadic Ballet bağlamında tekrar edilmesi. Yok
2 1. AŞAMA: Triadic Ballet sahnelerindeki atmosferden esinlenerek karakter tasarlanması. Elemanların BÜTÜNLÜK ’üne dikkat ederek karakterin bedeni, kafası ve araştırmanın paftası üzerine çalışılması. Araştırma yapma ve projeyi geliştirme
3 1. AŞAMA: Triadic Ballet sahnelerindeki atmosferden esinlenerek karakter tasarlanması. Elemanların BÜTÜNLÜK ’üne dikkat ederek karakterin bedeni, kafası ve araştırmanın paftası üzerine çalışılması. Projeyi geliştirme
4 Ön jüri: 1. AŞAMA’nın sunumu: 3-boyutlu modeller (kafa ve beden) ve GRAFİK SUNUM. 1. AŞAMA’nın sonlandırılması
5 2. AŞAMA: Karakter çalışması temel alınarak STRÜKTÜR vurgusu ile 3-boyutlu kompozisyon yapılması: Kuvvetler (GERME / SIKIŞTIRMA) ve malzeme davranışları. Araştırma yapma ve projeyi geliştirme
6 2. AŞAMA: Karakter çalışması temel alınarak STRÜKTÜR vurgusu ile 3-boyutlu kompozisyon yapılması: Kuvvetler (GERME / SIKIŞTIRMA) ve malzeme davranışları. Projeyi geliştirme
7 2. AŞAMA: Karakter çalışması temel alınarak İNSAN ÖLÇEĞİ vurgusu ile 3-boyutlu kompozisyon yapılması: Ölçü, oran, orantı ve ölçek kavramları. Projeyi geliştirme
8 2. AŞAMA: Karakter çalışması temel alınarak İNSAN ÖLÇEĞİ vurgusu ile 3-boyutlu kompozisyon yapılması: Ölçü, oran, orantı ve ölçek kavramları. Projeyi geliştirme
9 Ön jüri: 2. AŞAMA’nın sunumu: 3-boyutlu kompozisyon ve GRAFİK SUNUM. 2. AŞAMA’nın sonlandırılması
10 3. AŞAMA: 1. ve 2. AŞAMA’nın bir araya getirilmesi ve 3-boyutlu kompozisyona, karakterin kullanımına yönelik bir İŞLEV atfedilmesi. Projenin farklı disiplinler özelinde geliştirilmesi. Araştırma yapma ve projeyi geliştirme
11 3. AŞAMA: 1. ve 2. AŞAMA’nın bir araya getirilmesi ve 3-boyutlu kompozisyona, karakterin kullanımına yönelik bir İŞLEV atfedilmesi. Projenin farklı disiplinler özelinde geliştirilmesi. Projeyi geliştirme
12 3. AŞAMA: 1. ve 2. AŞAMA’nın bir araya getirilmesi ve 3-boyutlu kompozisyona, karakterin kullanımına yönelik bir İŞLEV atfedilmesi. Projenin farklı disiplinler özelinde geliştirilmesi. Projeyi geliştirme
13 Ön jüri: 3. AŞAMA’nın sunumu: 3-boyutlu model (karakter tarafından kullanılan) ve GRAFİK SUNUM. 3. AŞAMA’nın sonlandırılması
14 Final sunumu için hazırlık (1. AŞAMA, 2. AŞAMA, 3. AŞAMA) Final sunumu için hazırlık (1. AŞAMA, 2. AŞAMA, 3. AŞAMA)
15 Yok Yok
16 Yok Yok

 

Dersin Kitabı Bu derse ait bir ders kitabı yoktur. İlgili kavramlar ve alıştırmalara yönelik bilgi, ödev kâğıtlarında verilir.
Diğer Kaynaklar Haftalık konularla ilgili kaynaklar (makaleler, kitaplar, web sayfaları vb.)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
90
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
10
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
9
144
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
3
30
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
1
6
    Toplam
240

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
3 İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, X
4 Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, X
5 Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. X
6 Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, X
7 Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, X
8 Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, X
9 İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, X
10 Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. X
11 Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. X
12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER