GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Görsel İletişim Tasarımı

 

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

 

 

GEAR 214 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İletişimde Sunum Becerileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 214
Güz/Bahar
1
2
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Seviyesi
-
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin kişiler arası iletişim becerilerinde iki önemli yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır: görsel ve işitsel medyayı etkili bir şekilde kullanmak ve sunumun amacı doğrultusunda dinleyicileri ikna etmek
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dinleyici kitlenin ne anladığının önemini tartışabilecektir
  • İkna yeteneğini geliştirebilecektir
  • İş dünyasının dinamik doğasını değerlendirerek iletişim amaçlarına uygun sunum hazırlayabilecektir
  • Farklı konularda sunum yaparak iş dünyası için deneyim kazanabilecektir.
  • Sunumlarda sözlü ve sözsüz iletişimin etkililiğini karşılaştırabilecektir
Tanımı Bu derste öğrenciler; nasıl sunum yapmaları gerektiğini, sunum yapmak için önemli noktaların neler olduğunu ve iknanın önemini öğrenirler. Sunum teknikleri konusunda derinlemesine kavrayış edinirler. Bunlara ek olarak, bu ders, iş dünyasına girmeden önce deneyim kazanılması için faydalıdır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş /Ders konuları Kaynaklar / yazılım / Medya Eğitim Derse açık bir zihinle gelin
2 Haftalık konular, sunum teknikleri, sözlü/sözsüz iletişim Course Book: Business Communication Today, Bovée, Courtland, & Thill, John V., 12th Edition, 2014, Prentice Hall,
3 Derse giriş & ısınma: sunum becerileri neden gereklidir? iş yaşamında iletişimin önemi, SSS / S&C. Etkili iletişimin tanımı Konu 1 (s 40 – 68)
4 Etkili iletişime 5N1K yaklaşımı Konu 4 (s 123 – 148)
5 Rol yapma ile duygu ve düşünce aktarımı Konu 5 (s 152 – 177)
6 Ne sunulacak: İçerik, fikir Fikir yaratma teknikleri: Hikaye anlatıcısı turu, beyin fırtınası, kaynaklardan faydalanmak Konu 6 (s 182 – 206)
7 İkna edici mesaj: AIDA Konu 10 (s 319 – 342)
8 Bilgi nasıl bulunur ve işlenir? Birincil ve ikincil kaynaklar. Nasıl sunmalı: sözcükler ve karakterler, görseller ve semboller Konu 11 ve 12 özet (s 351 – 403) Konu 6 kısa özet Steve Jobs in Apple videos
9 Sunumun temeli olarak taslak rapor nasıl yazılır? Konu 14 ve 15 (s 437 – 494)
10 Profesyonel sunum nasıl hazırlanır? Konu 16 ve 17 (s 506 – 552)
11 Ara Sınav
12 Öğrenci Sunumları
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Projesi

 

Dersin Kitabı

Course Book: Business Communication Today, Bovée, Courtland, & Thill, John V., 12th Edition, 2014, Prentice Hall,

Diğer Kaynaklar

İlk gün açıklanacak

 

TED talks

 

Videolar dersin hocası tarafından sağlanacak.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
5
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
40
Proje
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
12
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
25
Proje
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
30
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
160

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek
2 Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
3 İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek,
4 Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek,
5 Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek.
6 Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak,
7 Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek,
8 Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak,
9 İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek,
10 Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak.
11 Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER